Mag een agent een boete uitschrijven na het zien van dashcam beelden van een burger?(mulderovertredingen)

Stel iemand begaat een overtreding en je legt dit vast op beeld(beveilgingscamera/dashcam). Je stuurt deze beelden op naar de politie, mag een agent hiervoor dan een boete uitschrijven, of moet de agent dit in persoon hebben geconstateerd?

Er van uitgaan dat het een mulder overtreding betreft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
Reddie
9 jaar geleden
In Oost Duitsland was dat destijds heel normaal.
Daar werden kindeen beloond als ze hun ouders ergens op konden betrappen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mag de politie een boete uitschrijven, zonder dat zit dit ''live'' te hebben waargenomen, dus achteraf op dashcam/beveiligingsbeelden?

Antwoorden (1)

Nee de agent moet redenen van wetenschap hebben, dus zelf geconstateerde feiten voor mulder overtredingen maar als het tot een strafzaak mkomt (misdrijven) worden deze beelden wel geaccepteerd uiteraard.